امروزه حمل نقل سریع یکی از نیاز های زندگی بشری است. بلیط هواپیما اردبیل مشهد راهی آسان برای سفری از شمال غرب کشور به سمت شرق و خطه خراسان است. شهر اردبیل به عنوان بخش مرکزی استانی به همین نام، در رده پر جمعیت ترین شهر های ایران است که در قسمت شمال و غرب کشور واقع شده است.

جمعیت این شهر را تقریبا در حدود نیم میلیون تا 600 هزار نفر تخمین می زنند و بیشتر هم وطنان ما در این شهر ترک زبان هستند. گفتنی است که آثار به جای مانده در سایت های باستانی این شهر نشان می دهد که سکونت در این مکان به دوران مفرغ باز می گردد.

یعنی چیزی در حدود 1500 تا 1700 سال قبل از میلاد مسیح (ع). امروزه این شهر با وسعتی به اندازه 80 کیلومتر مربع به عنوان  یکی از شهر های کلیدی شمال غرب به حساب می آید. دلیل این امر نیز نکات مختلفی مثل تاسیسات صنعتی، بخش های تاریخی فرهنگی متعدد و همچنین نزدیکی به مرز کشور آذربایجان است.

اهمیت این شهر باعث شده است که به غیر از امکانات ترابری و مسافربری زمینی، مثل جاده ها و راه آهن، بحث حمل و نقل هوایی و توسعه مرکز فرودگاهی آن نیز به طور جدی پیگیری شود.

پروژه فرودگاه این شهر از اواخر سال 1351 آغاز شد. البته بارها به دلایل مختلف از نیمه تمام باقی ماند تا سال 1369 که رسما فرودگاه بین المللی آن اغاز به کار کرد.گفتنی است که وسعت زمینی آن چیزی در حدود 1200 هکتار است و با چند باند فرود، ترمیانال و امکانات رفاهی نظیر رستوران آماده پذیرش و خدمت رسانی به خطوط هوایی کشور می باشد. بلیط هواپیما اردبیل مشهد راهی آسان برای سفر به این شهر ترک زبان است.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما اردبیل مشهد

اگر به دنبال سفر به شرق کشور هستید، همان طور که می دانید ساده ترین راه خرید اینترنتی بلیط هواپیما اردبیل مشهد است. درست است که این دو شهر فاصله زیادی به یکدیگر دارند اما خط ارتباطی هوایی ان ها به نوعی شرق و غرب کشور را به یکدیگر متصل می کند از این رو وجود این مسیر هوایی از جنب های زیادی حائز اهمیت است.

اگر به نقشه های نرم افزاری سری بزنید و یا بررسی کوتاهی در اینترنت انجام دهید، به آسانی متوجه خواهید شده که فاصله این دو شهر بسیار زیاد است.

بر طبق نزدیک ترین مسیری که برای یک سفر با اتوبوس و یا وسایل نقلیه شخصی گفته شده است، باید چیزی نزدیک به 1480 کیلومتر طی شود تا بتوانید خود را از مبدا به مقصد در شرق کشور برسانید. یعنی با در نظر گرفتن اینکه به صورت مداوم رانندگی کنید، قریب به 16 الی 17 ساعت راه در پیش دارید.

البته اگر شرایط جوی مناسب باشد، چرا که برای طی کردن این فاصله باید تماما از بندی های البرز عبور کرد. تصور کنید که ای کار یعنی مسافرت بین این دوشهر در فصل زمستان و یا پاییز چقدر می تواند دشوار باشد. حتی در مسیر برگشت نیز این مسئله وجود دارد از این رو ما به شما پیش نهاد می دهیم اگر قصد باز گشت به مبدا خود را دارید، همزمان با مسیر رفت، بلیط هواپیما مشهد به اردبیل را نیز رزرو کنید.

قیمت بلیط هواپیما اردبیل مشهد

همان طور که در بالا اشاره کردیم، اگر به بعد فاصله و سختی جابجایی زمینی بین این دو شهر دقت کنید، قطعا خواهید دید که قیمت بلیط هواپیما اردبیل مشهد برای سفرتان به صرفه تر خواهد بود. البته ممکن است در تاریخ های مثل نوروز و یا مراسم های مذهبی به دلیل افزایش تقاضا برا سفر به این شهر زیارتی، نرخ پرواز ها افزایش.

اما با استفاده از آنی تیکت 24 شما می توانید به ازانترین نرخ های پرواز دسترسی داشته باشید. اگر بتوانید ارزان سفر کنید، در واقع کرایه مسیر را کمتر بپردازید به طریقی می توانید منابع مالی خود را مدیریت کنید. چه یک سفر کاری در پیش داشته باشید و یا برای زیارت و یا گردشگری بخواهید به پایتخت معنوی ایران سفر کنید این یک نکته مهم است.

اینگونه بیشتر می توانید در شهر مقصد با خرید بلیط هواپیما مشهد به گشت و گذار بپردازید، چرا که مرکز استان خرسان رضوی دارای جاذبه های گوناگونی است.

برای مثال یکی از مناطق زیبایی که در شهر مشهد می توانید به آن دسترسی داشته باشید مجموعه تفریحی و فرهنگی پارک خورشید است. این منطقه به بام شهر نیز معروف است و مکانی است که مشرف بر شهر بوده و با داشتن کافه ها و رستوران های متعدد همچنین مسیر های مختلف برای پیمایش و پیاده روی یکی از گزینه های بسیار مناسب برای سپری کردن زمانی هر چند کوتاه در آرامش است.

همچنین از پارک مسیر برای صعور به قله زوو در جنوب شهر نیز وجود دارد. مسیری که خیلی از علاقه مندان کوهنوردی به صورت هفتگی و برای تمرین به ان صعود می کنند.

رزرو ارزانترین بلیط چارتر و لحظه آخری

از آنجایی که پرواز های زیادی بین این دو شهر انجام می شوند، بلیط لحظه آخری و بلیط چارتر و ارزان را می توانید به کرات در لیست های فروش مشاهده نمایید. با کمی تامل می توانید بهترین خرید بلیط هواپیما اردبیل مشهد را اناجم دهید. البته بهتر است در صورت امکان رزرواسیون را از روز های قبل انجام دهید.

برخی مسافران عمدا رزرو پرواز خود را به تاخیر می اندازند تا بتوانند بلیط لحظه آخری را خریداری نمایند اما باید به این نکته توجه داشته که همیشه این امکان وجود ندارد از این رو سعی کنید به موقع رزرواسیون بلیط هواپیما اردبیل را انجام دهید.