مسیر پروازی بین این دو شهر را می توان جز مهم ترین مسیر های حمل و نقلی کشور دانست چرا که با بلیط هواپیما ایلام مشهد دو نقطه مهم از غرب و شرق کشور ببه هم متصل می شوند.

شهر مبدای که سفرتان را از آنجا آغاز خواهید کرد، ایلام شهری است که به عنوان مرکز استانی به همین نام شناخته می شود. اگر به نقشه های جغرافیایی نگاهی داشته باشید، می توانید این استان را در همجواری استان های کرمانشاه و لرستان قرار دارد و از سمت غرب با کشور عراق مرز مشترک دارد از همین رو این شهر 300 هزار نفری که بیشتر مردم آن کرد هستند به عنوان یکی از نقاط مهم و حساس کشور به شمار می آید.

به دلیل قرار گیری این شهر در امتداد کوه های زاگرس و قرار گیری در اطراف ارتفاعات کبیر کوه، مانشت، دینار کوه، اناران و سیاه کوه دارای آب و هوای سرد در طول زمستان و معتدل در بهار و تابستان است. البته بارش های سالانه در این شهر چیری در حدود 700 میلیمتر گزارش شده است.

در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا به ررسی های بیشتری در مورد نحوه رزرواسیون و اطلاعاتی در مورد فرودگاه این شهر بپردازیم.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما ایلام به مشهد

سوالی که مطرح است این است که چرا باید رزرو آنلاین بلیط هواپیما ایلام به مشهد را انجام داد و چرا راه ههای زیمینی را برای تردد انتخاب نکنیم.

خوب می توان به راحتی به نقشه های جغرافیایی سری بنیم تا به پاسخ درستی در این مورد برسیم. اما قبل از آن باید به این نکته توجه داشت که بیشتر سفر های بین این دو شهر یا به دلایل زیارتی انجام می شوند و یا مربوط به سفر های تجاری و تبادلاتی بین کشور های ایران عراق و افغانستان و پاکستان است.

برای تضیح دلیل اول باید به این نکته توجه داشت که در ایام ماه محرم، مسافران زیادی برای سفر به کشور عراق با پای پیاده و یا با استفاده از هر وسیله دیگری خود را به مرز های زمینی ایران و عراق مثل چزابه و مهران می رسانند تا بتوانند به سمت شهر های زیارتی مثل کربلا و نجف حرکت کنند.

که بر اساس بررسی های ما بیشتر سفر ها با بلیط هواپیما مشهد به ایلام در مسیر عکس، به این شهر، در غرب کشور انجام می شود هرچند که زوار زیادی نیز برای سپری کردن این ایام محرم به سمت حرم حضرت رضا می روند.

 همان طور که گفتیم دلیل دومی نیز که وجود و جابجای مسافر را بین این دو شهر باعث می شود، وجود بازار چه های مرزی در استان ایلام و همچنین خراسان رضوی است که باعث می شود جتی تجار خارجی کشور های عراق، ترکمنستان و افغانستان از این مسیر هوایی بین این دو شهر استفاده نمایند.

قیمت بلیط هواپیما ایلام به مشهد

خوب همان طور که در بحث قبلی اشاره کردیم می توان دید که دو دلیل قبلی که ذکر کردیم بر قیمت بلیط هواپیما  ایلام به مشهد تاثیر گذار هستند. اولی بحث سفر های زیارتی و دومی بعد تجاری-اقتصادی و سیاسی این دو شهر بود.

فرودگاه بین المللی این شهر در قسمت جنوبی شهر و در نزدیکی منطقه چشمه کبود قرار دارد، پرواز های داخلی و خارجی و بلیط هواپیما ایلام و بلیط هواپیما مشهد زیادی در آن به انجام می رسد که بیشتر پرواز های خارجی مربوط به کشور عراق هستند.

احداث این فرودگاه را مربوط به دهه 70 می داند و از همان سال ها تا به اکنون پروژه های تکمیلی زیادی جهت افزایش حجم پرواز ها در این فرودگاه به انجام رسیده است. در سامانه ما می توانید به تابلو های فرودگاهی این شهر و آخرین تغییرات نرخ پرواز های مربوط به بلیط هواپیما ایلام مشهد دسترسی داشته باشید.

بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان

در صورتی که مایل باشید، می توانید در روز های پر رفت و امد سال بین این دو شهر بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان را برای این دو شهر رزرو کنید. البته لازم است این نکته را در نظر داشته باشید که پرواز های لحظه آخری معمولا برنامه منظمی ندارند.

یعنی اینکه در همه روز های سال شما نمی توانید فروش این نوع از بلیط پرواز را در سامانه های فروش مشاهده کنید. اما معمولا در برخی روز ها که تردد ها افزایش می بایند می توان روز خرید آن ها حساب کرد.