برای اینکه بتوانید از بلیط هواپیما زنجان مشهد استفاده کنید، بهتر است در این مطلب با ما همراه باشید تا به ابعاد مختلف این سفر بپردازیم.

سفر شما از شهری که به نام چاقو های خاص و خوش ساختش معروف است، واقع در استانی با همان نام یعنی زنجان. از استان های شمال غربی کشور که بر اساس ارین سرشماری های نفوس و مسکن می توان گفت چیزی نزدیک به 1 ملیون نفر در آن ساکن اند.

وسعت مرکز استان 150 کیلومتر مربع بر آورد شده است، گفتنی است که بیشتر زمین های کشاورزی در این استان (حدود 60 درصد) به دلیل بارش های فصلی به صورت دیم کشت می شوند.

جمعیت مرکز آن حدود 490 هزار نفر بر آورد شده است، که خوب می توان به دلایل گوناگون از جمله رفت و آمد توریست و گردشگر، در این منطقه تعداد افراد ممکن است بیشتر از عدد گفته شده باشند.

گفتنی است این استان با اکثر استان های اطراف خود راه ارتباطی و یا مسیر های راه اهن دارد، در این بیناین منطقه با استان های گیلان، اردبیل، آذزبایجان شرقی، آذزبایجان غربی، کردستان، همدان و قزوین همجوار است.

به همین دلیل و وجود رفت و آمد زاد در این منطقه تمهیداتی برای ارتباط با شهر ها و استان های دیگر کشور نیز، از زنجان در نظر گرفته شده است. در ادامه این متن به بررسی ان می پردازیم.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما زنجان به مشهد

با گسترش امکانات احداث فرودگاه در این استان شمال غربی کشور، در اویل سال 1380 میسر شد، لذا رزرو آنلاین بلیط هواپیما زنجان به مشهد نیز به لیست فروش بلیت اینترنتی پرواز اضافه شد.

این مجموعه فرودگاهی در شمال غرب شهر قرار دارد. برای رسیدن به آن باید 24 کیلومتر در مسیر جاده قدیمی که از این شهر به سمت اردبیل می رفته حرکت کنید. اگر از مرکز شهر حساب کنید، زمانی نزدیک به 15 الی 20 دقیقه را برای رسیدن به آن نیاز خواهید داشت.

از آنجایی که فاصله این شهر تا پایتخت کشور بسیار کم است، اولین پرواز ها به مقصد مرکز استان خراسان رضوی انجام شد. البته بعد ها پرواز هایی نیز به سمت جزیره زیبای کیش و قشم نیز از این مجموعه فرودگاهی در سال های گذشته انجام شده است و همچنین سفر های خارجی نظیر رفتن به کشور عربستان و شهر مکه، از این فرودگاه صورت گرفته.

اما تمامی این موراد به غیر از پرواز به مشهد به ندرت صورت پذیرفته اند. اگر به برنامه این فرودگاه نیز نگاهی داشته باشیم خواهید دید که این پرواز ها نیز بیشتر در روز های دوشنبه و پنجشنبه به انجام می رسند. از این رو بهتر است برای سفر بلیط هواپیما زنجان و بلیط هواپیما مشهد خود به درستی برنامه ریزی کنید.

قیمت بلیط هواپیما زنجان مشهد

برای این که بتتوان در مورد قیمت بلیط هواپیما زنجان مشهد صحبت کرد باید دید که، نرخ سایر روش های موجود برای سفر به چه اندازه در خواهد آمد. تا بتوانیم با تحلیل بهتری به نتیجه برسیم.

بجز راه هوایی، به دو صورت زمینی می توانید از این شهر به پایتخت معنوی ایران برسید. راه اول این است که یا از اتوبوس استفاده کنید و یا ماشین های شخصی. و راه کار دوم استفاده از قطار و خط آهن موجود بین این دو شهر است.

فاصله بین این دو شهر چیزی در حدود 1300 کیلومتر است، یعنی اگر راه اول را برای رفتن انتخاب کنید باید 14 الی 15 ساعت را در اتوبوس سر، و یا رانندگی کنید. از طرفی اگر بخواهید این کار را با قطار هم انجام، سفر شما طولانی تر و حدودا 16 ساعت به طول خواهدد انجامید که در شرایطی بسیار سخت است.

هر چند پرواز های کمی در طول هفته به سمت شهر مشهد از زنجان انجام می شوند، اما باز هم در این بین می توانید ارزانترین نرخ ها را خریداری کنید. از طرف درست است شاید بها پرواز ها شاید گران تر به نظر برسد اما از لحاظ صرفه جویی در زمان، راحتی و حتی در مواردی کم هزینه بودن، سفر هوایی با هیچ راه دیگری قابل قیاس نیست.

بلیط لحظه آخری و چارتر

از آنجایی که حجم پرواز ها در بین این دو ششهر کم است، شاید نتوانید در همه روز هایی که پرواز انجام می شود بلیط لحظه آخری و چارتر را ررو کنید. از همین رو بهتر است حتی برای راه برگشت نیز بلیط هواپییما مشهد به زنجان را به صورت سیستمی رزرو کنید. تا از بروز هر گونه مشکلی در برنامه سفرتان جلوگیری کنید.