مرکز استان آذربایجان شرقی پرواز های زیادی به نقاط مختلف کشور دارد که یکی از ان هها با بلیط هواپیما تبریز مشهد میسر است. این شهر در شمال غربی ایران و در محل تلاقی دو رشته کوه البرز و زاگرس قرار گرفته است. محدوده جغرافیایی این شهر چیزی در حدود 300 کیلومتر مربع تعیین شده است و با جمعیتی دو ملیونی به عنوان یکی از کلان شهر های کشور به حساب می آید.

آب و هوای این منطقه به دلیل کوهستانی بودن بیشتر سرد و مرطوب است و در اکثر روز های پاییز و زمستان همچنین اوایل بهار شاهد بارش های زیادی به صورت باران و برف هستیم که از این حیث زیبای خاصی به این پهنه جغرافیایی بخشیده است و باعث رونق کشاورزی ودامداری در بخش های مختلف این استان هم شده است.

در نکته ای دیگر باید به این مسئله اشاره کد که این شهر علارقم گستردگی و جمعیتی که در خود جای داده است به عنوان یکی از اکیزه ترین شهر های کشور به شمار می آید.

فرودگاهی که در این شهر ساخته شده است در قسمت شمالی آن قرار دارد و ا لحاظ گستردگی پرواز ها و حجم پرواز هایی که در طول شبانه روز در ان انجام می شود یکی از مهم ترین سایت های فرودگاهی ایران به شمار می رود.

راه اندازی فرودگاه شهید مدنی را مربوط به اوایل سال های 90 تا 91 می داند و برای دسترسی به آن باید به بخش شمالی شهر رفت و از طریق بلوار شهر بابائی به ان رسید.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما تبریز مشهد

اگر راه های دسترسی به دو نقطه متنوع باشد این پرسش پیش می آید که چرا رزرو آنلاین بلیط هواپیما تبریز مشهد را انتخاب کنیم. امکاناتی مثل ماشین های شخصی، اتوبوس و راه آهن دیگر گزینه هایی هستند که شما می توانید از ان ها برای رفتن به استان خراسان رضوی و یا استان ها و شهر های دیگر کشور استفاده کنید.

اما همیشه در بحث سفر اولین مسئله مسافت است. اگر نگاهی به نقشه ها داشته باشیم، می توان متوجه شد که این دو شهر فاصله ای 1500 کیلوتری باهم دارند.

البته مسیر های متنوعی برای سفر وجود دارد اما نزدیک ترین و بهترین راه ها که انیت سفر زمینی را به همراه داشته باشند، مسیر هایی هستند که از نوار شمالی کشور و استان تهران و سمنان می گذزند و در نهایت به استان خراسان رضوی و این شهر مقدس متنهی می شوند.

چراکه بیشتر آزاد راه ها و همچنین جاده های دو بانده در این محدوده وجود دارند و خوب با یک تخمین می توان متوجه شد که اگر شما با سرعت 100 کیلومتر بر ساعت در حرکت باشید زمان 15 ساعته را لازم دارید تا با رانندگی خود را به این شهر برسانید.

البته این تنها یک تخمین ست و قطعا با در نظر گرفتنی شرایط جاده ها و نحوه پیمایش مسیر این زمان طولانی تر هم خواهد بود، چیزی که شما با استفاده از پرواز و رزرو اینترنتی بلیط هواپیما تبریز مشهد می توانید در عرض کمتر از 2 ساعت طی کنید.

قیمت بلیط هواپیما تبریز به مشهد

از آن جایی که در سفر بحث مالی پارامتر بسیار مهمی است قیمت بلیط هواپیما تبریز به مشهد را حتما قبل از برنامه ریزی برای سفر، و یا تاریخی که احتمال می دهید در آن به این شهر مقدس سفر کنید از طریق آنی تیک 24 بررسی نمایید.

این کار به شما کمک می کند تا به نوعی دیدی کلی از نرخ و هزینه جا به جایی و همچنین ارزانترین پرواز های موجود داشته باشید. چرا که شهر مقصد شما نیز به نوبه خود گزینه ها بسیار متنوع ای برای دیدن و گذران زمان دارد.

از اماکن مذهبی و زیارتی گرفته تا آثار باستانی و تفریحات مختلف را می توانید در این شهر پیدا کنید. برای مثال اگر به سمت حرم مطهر حضرت رضا (ع) بروید، در قسمت جنوبی این حرم مطحر بنای وجود دارد که ان را به نام مسجد گوهرشاد می شناسند. بنایی که ساخت آن را به دوره تیموری منسوب می دانند و از آن به عنوان یکی از بهترین کار های معماری اسلامی یاد می شود.

گفتنی است معماری این بنا توسط قوام الدین شیرازی انجام شده است گنجایش صحن و سرای ان در حدود 10 هزار نفر تخمین زده می شود که البته این تنها یکی از جاذبه های بسیار زیبایی است که بادید از آن ساعت ها شما را مشغول خواهد کرد.

بلیط لحظه آخری و چارتر

همان طور که در ابتدای این متن صحبت کردیم، پرواز های زیادی از فرودگاه مدنی به شهر های داخلی و خارجی بلیط هواپیما تبریز و بلیط هواپیما مشهد نظیر استانبول ترکیه و شهر های مذهبی مثل نجف و کربلا از این فرودگاه انجام می شود. وجود پرواز های زیاد دلیل بر این است که بلیط لحظه آخری و چارتر نیز با تعداد بالاتری در لیست ها رزرو و فروش پرواز قرار می گیرد.

درست است که این بلیت ها قیمت کمتری نسب به سایر انواع پرواز ها دارند اما توجه داشته باشید که برنامه خاصی برای به فروش رسیدن ان ها در دست نیست و ممکن است در شرایطی نیز اصل به فروش نرسند. از همین رو سعی کنید رزرو بلیط سیستمی پرواز ها را در اولویت قرار دهید حتی برای بلیط هواپیما مشهد به تبریز که شاید برای سفر بازگشت در نظر داشته باشید.