بلیط هواپیما چابهار مشهد راهی بسیار سریع و آسان است که با استفاده از آن می توانید به راحتی در بین بخش شرقی و جنوبی کشور تردد کنید. استان پهناور سیستان و بلوچستان خطه ای در جنوب شرقی ایران است که به دلیل قرار گیری در نزدیکی دریای عمان و داشتن مرز زمینی با کشور های پاکستان و افغانستان اهمیت زیادی در بحث اقتصادی و سیاسی کشور دارد. البته جدای از این موارد داشتن منابع طبیعی بسیار غنی و همچنین جاذبه های طبیعی و باستانی متعدد در کشور بسیار شناخته شده است. از همین رو وجود ارتباط هوایی شهر های این استان با نقاط دیگر اصلی و کلیدی کشور نکته بسیار مهمی است.

 این شهر بندری با داشتن جمعیتی در حدود 300 هزار نفر و همچنین مساحت 30 کیلومتر مربع جز حایتی ترین بخش های اقتصادی است، به دلیل قرار گیری در نزدیکی دریای عمان و همچنین اقیانوس هند. چرا که اسکله های متعددی برای بارگیری کشتی های مختلف در ان قرار دارد و حجم واردات و صادرات بسیار زیادی از این نقطه انجام می گیرد.

بیشتر مردم این شهر در اصطلاح بلوچ هستند و بیشتر به مشاغل کشتی رانی و ماهی گیری مشغول اند. گفتنی است که اکثر هم وطنانمان در این استان اهل سنت هستند. به دلیل قرار گیری در عرض های جغرافیایی پایین و نزدیکی به مدار استوا این منطقه در بیشتر روز های سال دارای آب و هوایی گرم و مرطوب است. علت این شرایط جویی و روز های متعد آفتابی در طولسال نیز این است که ارتفاعات چندان بلندی در نزدیکی این بندر قرار ندارد از همین رو به مانند اکثر شهر های جنوبی کشور دارای بارش های سالیانه اندکی است.

و این خود مسئله بسیار مهمی است چرا که اگر اولین ار است به استان خراسان رضوی و ایتخت معنوی ایران سفر می کنید، باید انتظار آب و هوایی کاملا متفاوت را داشته باشید مخصوصا در فصل های پاییز، زمستان و همچنین اوایل بهار. چرا که با رفتن به سمت شمال شور کم کم به ارتفاعات شرقی و امتداد کوه های البرز نزدیک می شوید.

مشهد در نزدیکی بخشی از رشته کوه بینالود قرار گرفته است و همن ارتفاعات موجب می شوند که به نسبت شهر های جنوب بارش های سالیانه بیشتری به صورت باران و حتی برف داشته باشید. در ادامه متن با ماه همران باشید تا درباره دانستنی های بیشتری برای سفر بین این دو شهر صحت کنیم.

رزرو آنلاین بلیط هواپیما چابهار مشهد

ترجیح همه مسافران برای انجام یک سفر بسیار راحت مخصوص در فواصل دور، یک سفر هوایی است. رزرو آنلاین بلیط هواپیما چابهار مشهد نیز فرصتی را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید در کوتاه ترین زمان ممکن خود را به مقصد مورد نظرتان برسانید.

اگر به نقشه های راه های زمینی نگاه کنیم، نزدیک ترین مسیر و می توان گفت تنها مسیری که می توان شما را از شهر بندری جنوبی به سمت مرکز استان خراسان رضوی برساند، راهی است که از شهر های ابرانشهر و زاهدان در استان سیستان و بلوچستان و سپس بیرجند در خراسان جنوبی عبور کرده و در نهایت به این شهر زیارتی ختم می شود. که طول آن 734 مایل معادل 1224 کیلومتر بر آورد می شود.

یعنی اگر بخواهید با استفاده از اشین های شخصی و یا اتوبوس بین این دو شهر تردد کنید باید زمانی نزدیک به 13 الی 15 ساعت را طی کنید تا به مقصد برسید. که اکثر راه های این محدوده کویری هستند و نیز در فصل های مانند تابستان سختی گرما و همچنین بروز پدیده ای مانند طوفان های شن نیز به مشقت سفر زمینی اضافه می شوند.

البته راهی دیگر نیز وجود دارد و ان دو قسمت کردن سفر است، در بخش اول می توانید به شهر زاهدان بروید و سپس از انجا با استفاده از قطار خود را به پایتخت معنوی ایران برسانید. که خوب این راه نیز زمان طولانی را نیاز دارد و از طرفی هزینه اضافی برای مسافر به همراه خواهد داشت. از همین رو بهتر است راه هوایی را حتی براس سفر برگشت با بلیط هواپیما مشهد به چابهار انتخاب کنید.

قیمت بلیط هواپیما چابهار مشهد

بسته به اینکه در چه فصلی و در واقع چه تاریخی قصد سفر داشته باشید قیمت بلیط هواپیما چابهار مشهد متفاوت خواهد بود. موراد گوناگونی وجود دارد که چرا شرکت های هواپیمایی و ایرلاین ها نرخ پرواز را تغییر می دهند اما با استفاده از سامانه آنی تیکت 24 می توانید در تمام روز های هفته به لیستی از ارزانترین پرواز های موجود در برنامه فرودگاه کنارک و یا هر شهر دیگری که مد نظر داشته باشید دسترسی پیدا کنید.

برای استفاده از امکانات هوایی این شهر بندری زیبا باید از فرودگاه کنارک استفاده نمایید. التبه این فرودگاه در حال حاظر د فاصله تقریبا  45 کیلومتری غرب شهر و آن طرف خلیج چابهار قرار  دارد و برای رسیدن به ان باید به شهرستان کنارک بروید. در سال های گذشته قرار بوده تا فرودگاه برای این شهر بندری در بخش منطقه ویژه اقتصادی آن احداث شود اما در حال حاظر از این فرودگاه برای رفت و آمد به این بندر راهبردی استفاده می شود.

بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان

اگر به راه های ارزانتر برای سفر فکر می کنید، این امکان برای شما وجود دارد که به سراق بلیط لحظه آخری و چارتر بلیط هواپیما چابهار و بلیط هواپیما مشهد ارزان بروید. اگر دقت کنید معمولا تمامی وسایل تردد مانند قطار و اتوبوس تقریبا نرخی ثابت دارند اما در مورد هواپیما با با یک رنج و درواقع طیف از قیمت سر و کار داریم. معمولا بهتر است برای رزرو پرواز های سیستمی اقدام کنید زیرا این دسته از بلیت ها برنامه مشخصی دارند.

اما رخی از مسافران ترجیه می دهند برای ارزانترین پرواز ها صبر کنند. البته دقت داشته باشید که تمامی مسافان با یک هواپیما سفر خواهند کرد اما بسته به اینکه چه زمانی رزرواسیون را انجام داده باشید و چه نوع کلاس روازی را خریداری کنید، قیمت فر برای شما متفاوت خواهد بود.