قبل از رزرو بلیط هواپیما تهران وین بهتر است تا با این کشور شگفت انگیز آگاهی حداقلی کسب نمایید. جمهوری اتریش، کشوری آلمانی زبان و  واقع در اروپای مرکزی است که توسط  کشور های آلمان، جمهوری چک، اسلواکی، مجارستان، ایتالیا، اسلوونی، سوئیس و لیختنشتاین محصور می باشد. نه میلیون نفر تعداد اتریشی هایی است که در پایتخت این کشور یعنی وین قرار دارند.

این کشور از نظر مساحت تقریبا مشابه کشور امارات متحده عربی می باشد با این تفاوت که بخش  اعظمی از آن را رشته کوه های آلپ در برگرفته است. از منظر اقتصادی این کشور جزو مرفه ترین کشور های اروپا و جهان محسوب می شود چرا که در رتبه چهاردهم ثروتمند ترین کشور های دنیا قرار دارد که توانسته با روابط احسن سیاسی و سیاست های درست اقتصادی حجم سرانه تولید داخلی خود را با صنایع کوچک به حد بالا رسانده است.

از جمله جاذبه های تاریخی و فرهنگی این کشور که توانسته بعث جذب گردشگرانی از سراسر دنیا شود و بلیط هواپیما وین مانند بلیط هواپیما تهران جزو محبوب ترین مسیر ها قرار گیرد می توان به بد گستین(سرشار از اکسیژن و آب های گرم و معدنی)، شهر گراتز( شهر علم و فرهنگ)، روستای آنتون آم آلبرگ( منطقه ای برفی و محبوب برای اسکی بازان)، قصر هافبرگ(جواهرات امپریالیستی و موزه هنر)، دریاچه ورث، دره واخائو، منطقه گردشگری زل آم سی، شهر اینسبروک، منطقه تفریحی سالزکامرگوت، موزه ملکه سی‌سی،کلیسای سنت‌استفان، قصر شونبرون ، قصر هافبورگ، موزه آلبرتینا، قصر بلویدیر و… می توان اشاره کرد.

اتریش از منظر آب و هوایی بسیار جذاب می باشد چرا که نه تنها در فصل تابستان بدلیل جاذبه های طبیعی و غیر طبیعی میزبان گردشگران می باشد بلکه در فصل زمستان نیز میزبان عاشقان برف بازی و ورزش های زمستانی می باشد. وین با توجه به قرار گیری در رشته کوه های آلپ در بیشتر فصول سال دارای آب و هوایی سرد و خشن می باشد.

وین پایتخت و مهد موسیقی  می باشد چرا که هنرمند بزرگی همچون بتهوون را در آغوش گرفته و آن را به زیبایی پرورانده است. وجود دانشگاه موسیقی، هنرهای نمایشی ارکستر فلارمونیک در این شهر در کنار آموزش های این رشته در مدارس، هنرستان ها و آموزشگاه های عالی باعث شده که ایرانیان زیادی برای آموزش آن بلیط هواپیما وین به تهران را به تعویق بیاندازند.