برای سفر به کشور زیبای مالزی راه های گوناگونی وجود دارد که البته بهترین روش را می توانی بلیط هواپیما کوالالامپور دانست. این شهر یک منطقه فدرال محسوب می شود و ان را به عنوان پایتخت کشور مالزی می شناسیم.

این شهر به عنوان بزرگترین منطقه مسکونی مالزی چیزی نزدیک به 300 کیلومتر مربع وسعت دارد و بر اساس سرشماری های سال 2015 جمعیت بالغ بر 2 ملیون نفر در ان زندگی می کنند.

البته این شهر را به نامم دیگری که به نام دره Klang نیز می شناسند. و گفته می شود در سال 2017 جمعیت آن به بیش از 6 ملیون نفر رسید. از ایین رو تراکن جمعیت در ان به شدت افزایش یافته است.

در میان شهر ها بزرگ جهان این نقطه را به عنوان یکی از سریع ترین کلانشهر ها در بحث توسعه و رشد اقتصادی و همچنین ضریب افزایش جمعیت می شناسند.

در واقع کوالالامپور  مرکز فرهنگی و اقتصادی مالزی به حساب می آید. محل اصلی پارلمان کشور در پایتخت قرار دارد و همچنین این شهر محل ایستنا نگارار (Istana Negara) یا همان کاخ سلطنتی است که پادشاه یا در اصطلاح یانگ دی پرتوان آگنوگ (Yang di-Pertuan Agnon) در آن سکونت می کند.

گفته می وش در سال های گذشته مقر بخش اجرای دولت و قوه قضایه نیز در این شهر قرار داشته است اما در سال 2000 این دو بخش به شهر پوتراجایا (Putrajaya) منتقل شدند. البته هنوز هم بخش های سیاسی متعدد دیگری نیز در پایتخت باقی مانده اند.

تاریخ و پیشینه

در طول سفرتان با بلیط هواپیما کوالالامپور به این شهر، بیشتر با تاریخ و پیشینه آن آشنا خواهید شد اما بد نیست تا در انجا نیز قدری به این مسئله بپردازیم.

در لغت نام این شهر به معتای محل برخورد یا تلاقی باطلاق ها است. در زبان مالایی، Kuala به معنای محلی است که در ان نقطه دو رودخانه به هم می رسند و مدخلی را برای رودخانه ای بزرگتر به وجود می آورند. و Lumpur به معنای گل و لای است.

یکی از پیشنهاد هایی که توسط زبان شناسان داده شده است این است که این شهر به نام Sungai Lumpur یا در لغت رودحانه گل آلود نام گذاری شده است.

نمی توان دقیقا گفت ک شه اشخاصی و ییا اقوامی این شهر را پایه گذاری کرده اند و اولین سکونت در ان مربوط به چه تاریخی است. اما گفت می شود در سال 1840 میلادی معدن کاران چینی در 10 مایلی شمال منطقه فعلی شهر مشغول به استخراج معادن قلع بوده اند.

احتمالا این سوماتران ها بوده اند که تقریباد در اویل قرن 19 میلادی در بخش های بالادستی رودخانه کلانگ ساکن شده اند. در ابتدا این نقطه چیزی بیشتر از یک روستای کوچک با چند ده خانه و مزارع کشاورزی، در محل تلاقی رودخانه های Klang و Gombak  نبوده است

خرید اینترنتی بلیط هواپیما کوالالامپور

در این امر که خرید اینترنتی بلیط هواپیما کوالالامپور راه بسیار آسانی است شکی نیست، اما باید در این روش مواردی را نیز رعایت کنید. سعی کنید همیشه بعد از اینکه رزرواسیون را تکمیل کردید، پرینت بلییط پرواز را نیز تهیه کنید و یا مدارکی که در پایان در اختیار شما قرار داده شده است را در جای ذخیر کنید.

به این روش در زمانی که به فرودگاه مراجعه می کنید، مشکلی نخواهید داشت و می توانید مراحل و تشریفات پرواز را با خیالی آسوده تر طی کنید.

همچنین نکته دیگر این است که قبل از رزرو یک بار دیگر نیز لیست بلیط هواپیما را به دقت مورد بررسی قرار دهید، چراکه شاید در این زمان نیز باز هم نرخ های تغییر کرده باشند و بتواند ارزانترین بلیط سیستمی را خریداری نمایید.

قیمت بلیط هواپیما کوالالامپور

در صورتی که لیست قیمت بلیط هواپیما کوالالامپور را در سامانه ما بررسی کرده اید، وقت آن است تا مواردی دیگر را نیز در نظر بگیرید. بر اساس تجربه های سفری مسافرانی که در سال های گذشته به این شهر رفته اند، می توان گفت هر روز اقامت در پایتخت مالزی، چیزی نزدیک به 15 تا 30 دلار آمریکا برای شما هزینه دارد.

یعنی به صورت تقریبی عددی بین 50 تا 130 MYR  یا همان رینگیت مالزی. در بازار های آزاد هر رینگت تقریبا معادل 1000 تومان است البته سعی کنید قبل از سفر حتما تبدیلات ارزی خود را انجام دهید.

البته بسته به نوع سفر شما ممکن است این هزینه بیشتر نیز باشد و باید نرخ های پرواز و موارد دیگر را به صورت کامل در تظر بگیرید. اما همان طور که گفته شد، با در نظر گرفتن هزینه اقامت، غذا و جابجایی می توانید حداقل فوق را برای هر روز در نظر بگیرید.

بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان

از آن جای که مقصد یکی شهر تفریحی و تورستی است، بیشتر مسافران به دنبال بلیط لحظه آخری و چارتر ارزان برای رفتن به این پایتخت زیبا در مالزی هستند.

اما بهتر است این را در نظر داشته باشید که در سفر های خارجی زیاد نمی توانید روی این گزینه های حساب باز کنید به این دلیل که بحث رواید و همچنین تعداد پرواز ها در هفته و ماه مقوله ای است که مستقیما بر رزرواسیون این دسته از رواز ها تاثیر دارد.