از مناطق جنوبی و پر طرفدار برای گردشگران می توان به جزایر جنوبی کشور در خلیج همیشه فارس اشراه کرد. با بلیط هواپیما کیش می توانید سفری به جزیره با وسعت تقریبی 90 کیلومتر مربع سفر کنید. منطقه ای بسیار زیبا که در استان هرمزگان و نزدیکی بندر لنگه قرار دارد.

این جزیره علاوه بر داشتن جاذبه های طبیعی متنوع به دلیل داشتن منطقه آزاد تجاری بهشتی برای تجار، فروشندگان و نیز خریداران مختلف است. این را از روی تعداد بازار ها، مال ها، مراکز تجاری، هتل ها و اذبه های گردشگری ان به خوبی می توان متوجه شد.

گفته می شود این جزیره حدود 50 هزار نفر سکنه دارد و در طول سال بیش از 1.5 ملیون بازدید کننده به آن سفر می کنند.

گفته می شود جزیره زیبای کیش بعد از دبی و شهر شرم الشیخ که در کشور مصر و در بخش جنوبی شبه جزیره سینا قرار دارد، یکی از پر بازدید ترین جزایر و شهر های خاورمیانه به شمار می رود.

دیلیل دیگری که بجز گردشگران ایرانی، توریست های خارجی بسیاری نیز به این جزیره سفر می کنند این است که ورود برای این افراد با بلیط هواپیما کیش و اقامت در اینجا برای ان ها به مدت 14 بدون اخز ویزا ممکن است.

تاریخ و پیشینه

اگر با بلیط هواپا به کیش سفر می کنید و این اولین تجربه شما برای رفتن به این جزیره زیبا است، بهتر است در مورد تاریخ و پیشینه این مکان نیز قدری مطالعه داشته باشید.

در طول تاریخ با نام های متعددی در منابع تاریخی مختلف از این جزیره یاد شده است. برای مثال  می توان به کامینا (Kamina)، آراکیا (Arakia)، آراکاتا (Arakata)، و قیس اشاره کرد.

گفته می شود در دوران دو تمدن آشوری و ایلامی باستان، موقیعت و جغرافیای استراتژیک، این جزیره را به محلی ارتباط، توقف و هدایت کشتی هایی که از شوش در امتداد رود کارون به سمت سواحل جنوبی خلیج فارس و جزایر هرمز و قشم حرکت می کردند بدل کرده بود.

البته گفتنی است بعد از فروگاشی و نا پدید شدن این دو تمدن مهم در طول تاریخ، از اهمیت این جزیره برای مدت ها کاسته شد و این محل مامنی برای کشمکش میان قدرت ها و حکمرانی براخی سلاطین محلی بوده است.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما کیش

قبل از انجام مراحل خرید اینترنتی بلیط هواپیما کیش بهتر است به یک مسئله توجه ویژه ای داشته باشید که ان اب و هوای این منطقه است.

از لحاظ جغرافیایی این جزیره به مانند سایر جزایر خلیج فارس، مخصوصا جزایر تنگه هرمز، در منطقه ای با آب و هوا و پوشش گیاهی استوایی قرار دارد. و اگر به این بخش از جغرافیای نیم کره شمالی زمین توجه داشته باشید می توانید فلات ایران را در بخش شمالی آن و نیز شبه جزیره عربستان را در بخش جنوبی مشاهده کنید. از همین رو این منطقه به همراه جزایر فارور، هندورابی، قشم و سایر مناطق جنوبی دارای آب و هوای نیمه استوایی و پوشش گیاهی خاص خود است.

از همین رو بهتر تاریخ های مانند زمستان و یا اواسط پاییز را برای سفر به این منطقه انتخاب کنید، زیرا می توانید با رزرو کردن بلیط هواپیما در این ایام تا میزان زیادی از گرمای شدید و شرجی بودن هوا در امان باشید.

همان طور که گفتیم این جزیره آب و هوای نیمه استاوایی دارد، در طول گستره 8 سال میانگین بارش ها در این منطقه 145 میلیمتر گزارش شده است. این بارش ها تماما بصورت باران بوده اند و 54 درصد آن ها مربوط به زمستان، 28 درصد پاییز و نیز 14 درصد در فصل تابستان بوده است.

همچنین میانگین دما در طول سال عدد 26 درجه سانتی گراد را نشان می دهد.

قیمت بلیط هواپیما کیش

برای هزینه های این سفر باید برنامه ریزی داشته باشید و یکی از موارد مهم قیمت بلیط هواپیما کیش خواهد بود. اگر چه این منطقه جزیره ای کوچک به نظر می رسد اما باید گفت جاذبه های طبیعی، تاریخی و مدرن زیادی در ان قرار دارد.

برای مثال در قسمت جنوب غربی جزیره می توانید به تماشای ساحل سنگی زیبا و بقایای گشتی یونانی که در سال 1943 در اینن منطقه دچار سانحه شد و به گل فرو نشت بپردازید. البته گفته می شود بنا به دستور العمل های سازمان محیط زیست جزیره و به دلیل آلودگی های محیطی و دریایی که بقایای این کشته در در محل به جا گذاشته است، بنا شده تا به تدریج لاشه این کشتی از این محل جمع آوری شود.

یکی دیگر از جاذبه های بسیار شفت انگیز این جزیره قنات و شهر زیر زمینی ان است که بخش هایی از ان برای تماشا و بازید گردشگران باز گذاشته شده است.

گفته می شود این قنات حدود 1000 سال پیش در این جزیره حفاری شده است. برای آب رسانی و تامین آب شیرین در این محدوده مورد استفاده قرار می گرفته.

از دیگر جاذبه های این جزیره می توان به سواحل نیل گون و آب های بسیار شفاف ساحلی اشاره کرد. در برخی از بخش های جزیره آب دریا به اندازه ای شفاف است که می توانید به راحتی ماهی ها را در کف آب ببینید. نا گفته نماند که تفریحات آبی نظیر غواصی نیز یکی از گزینه های پرطرفدار در میان گردشگران است که با بلیط هواپیما به کیش سفر می کنند.

بلیط لحظه آخری و چارتر

معمولا در روزهای تعطیل سال مانند نوروز می توانید بلیط لحظه اخری و چارتر را در میان لیست های پرواز ها به این جزیره مشاهده کنید. گفتنی است که به دو طریق می توانید به این جزیره سفر کنید، یکی از راه دریا و بندر جزیره و دوم راه هوایی و فرودگاه بین المللی کیش این شهر است که در طول سال حدود چند صد هزار پرواز از مبدا آن و بالعکس صورت می گیرد.

اگر قصد دارید گروهی سفر کتید، بهتر است بلیط چارتر هواپیما را برای سفر به این جزیره انتخاب کنید تا بتوانید با اجاره بخشی از صندلی های پرواز برای خود و همسفرانتان، هزینه نسبتا کمتری بپردازید.