شهر تاریخی یزد که تنها شهر ایران است که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است، دارای جاذبه های گردشگری زیادی می باشد که می توانید پس از رزرو بلیط هواپیما شیراز یزد از آن دیدن کنید. این شهر به خاطر حفظ بافت سنتی اش بسیار مشهور می باشد و دارای پانزده هزار آثار تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی ایران می باشد.

یکی از جاذبه های دیدنی شهر که در صورت تمایل و علاقه مندی می توانید پس از خرید بلیط هواپیما یزد از آن دیدن کنید، موزه آب یزد می باشد. این موزه که در یک خانه قدیمی برپا گشته است و روبه روی مجموعه گردشگری امیر چخماق قرار دارد. صاحب این عمارت زیبا یک بازرگان به نام و ثروتمند در زمان قاجار بوده است و معماری و تزئینات خانه نیز بسیار جالب و  دیدنی می باشد. در این موزه وسایل و اشیا مربوط به نگهداری و حمل آب، اسناد مربوط به تقسیم و وقف آب، لوازمی که برای حفر قنات استفاده می شده است نگهداری می شود. همچنین در زیرزمین آین خانه یک کاریز با قدمتی بیش از صد سال جاری است که این موزه را متمایز ازدیگر موزه ها کرده است.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما شیراز یزد

پس از خرید اینترنتی بلیط هواپیما شیراز یزد، اهمیت این ماده ی حیاتی را به درستی درک خواهید کرد و به چشم خواهید دید که گذشتگان برای به دست آوردن این ماده ی زندگی بخش چه سختی هایی را تحمل می کرده اند و برای نگهداری آن چه مشقتی را تحمل می کرده اند. افراد ثروتمند می توانسته اند قناتی اختصاصی در خانه خود داشته باشند ولی افراد معمولی تر همه از این امکان برخوردار نبوده اند و برای برداشت آب به آب انبارهایی که در سطح شهر وجود داشته اند، مراجعه می کرده اند.

همچنین معماری خانه که قطعا مسول موزه برایتان توضیح خواهد داد بسیار جالب می باشد. هر اتاق خانه و هر طبقه ی خانه کاربرد مخصوص خود را داشته است که قبل از برگشت و خرید بلیط هواپیما شیراز با آن آشنا خوهید شد.

قیمت بلیط هواپیما شیراز یزد

همانطور که گفته شد این موزه در نزدیکی مجموعه امیر چخماق قرار دارد. این میدان که شامل یک مجموعه بهم پیوسته است نماد یزد محسوب می شود. قطعا پس از پرداخت قیمت بلیط هواپیما شیراز یزد از آن دیدن خواهید کرد. این مجموعه ی بزرگ شامل، میدان، مسجد، بازار، آب انبار و یک مقبره است. سازنده ی این میدان برای اولین بار، شخصی به نام امیر جمال الدین چخماق بوده است. او حاکم یزد بوده است و در ساخت این مجموعه از همسرش سیتی فاطمه خاتون نیز بسیار کمک گرفته است. که مقبره ی ایشان نیز در قسمت شمالی مجموعه  قرار گرفته است.

همچنین در این مجموعه بازار بزرگ شهر نیز به نام بازار حاجی قنبر قرار گرفته است. نام این بازار به اقتباس از نام سازنده ی آن نظام الدین حاجی قنبر جهان شاهی، حاجی قنبر گفته می شود. این بازار نبض اقتصادی یزد می باشد و دارای بازارچه های ک.چک و بزرگ می باشد که می توانید قبل از برگشت و خرید بلیط هواپیما یزد به شیزار از آن دیدن کنید.

رزرو ارزانترین بلیط چارتر و لحظه آخری

همچنین معماری این بازار که بر اساس معماری اسلامی قرن نهم هجری قمری می باشد، بسیار فاخر می باشد. این بازار مرکز فروش طلا، شیرینی، پارچه و سوغات یزد می باشد که پس از رزرو ارزانترین بلیط هواپیما یزد به شیراز و لحظه آخری دیدن آن به شدت توصیه می شود.