قیمت بلیط هواپیما به عوامل متعددی همچون ایرلاین ها و روزهای پرواز بستگی دارد. در ادامه این پست برای شما یک سری از نکات ضروری در مورد قیمت بلیط را توضیح می دهیم که هنگام خرید بلیط هواپیما به شما کمک خواهند کرد. با ما همراه باشید …

عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلیط هواپیما

هنگامی که تصمیم می گیرید از طریق پرواز به مسافرت بروید مهمترین موضوعی که به ذهن شما می رسد قیمت بلیط هواپیما به مقصدی است که می خواهید به آنجا سفر کنید.

انتخاب یک بلیط با قیمت مناسب می تواند خیلی به لحاظ اقتصادی به شما کمک کند، بخصوص در مواقعی که می خواهید به همراه خانواده به مسافرت بروید.

قیمت بلیط هواپیما گاهی اوقات خیلی متغیر است و ممکن است بخاطر این نوسان در یک پرواز با دو صندلی کنار هم با نرخ های متفاوت روبرو شوید.

بلیط هواپیما به دو دسته سیستمی و چارتری تقسیم تقسیم می شوند که مهمترین تفاوت این دو را می توان در نرخ آنها پیدا نمود. در ادامه این پست به توضیح مختصری در مورد این دو نوع بلیط می پردازیم :

مسافر در حال چک کردن قیمت بلیط هواپیما

قیمت بلیط سیستمی

بلیط های سیستمی همیشه با قیمت های یکسان به فروش می رسند و نوسان ندارند. این بلیط ها قابل استرداد هستند و با مقدار کمی جریمه از مبلغ کل بلیط می توانید پرواز خود را کنسل کنید.

قیمت بلیط سیستمی برای بازه های سنی مختلف فرق می کند، به طوری که نرخ بلیط برای سنین پایین مانندکودکان کمتر از بزرگسالان است. در نتیجه اگر فرزند خردسال دارید بهتر است بجای بلیط چارتر از بلیط سیستمی استفاده کنید.

سازمان هواپیمایی کشور از تاریخ  بیست و پنجم خرداد ماه سال نود و پنج قیمت این بلیط ها را آزادسازی نمود و برای هر مسیر هوایی کف و سقف مشخص تعیین نمود. در نتیجه شرکت ها هواپیمایی دیگر اجازه فروش بلیط هواپیما را بالاتر از محدوده تعیین شده ندارند.

قیمت بلیط چارتر

بلیط چارتر هواپیما در قیمت بلیط های خود نوسانات زیادی دارد و علت این موضوع به این برمی گردد که چارتر کننده باید بتواند تمامی صندلی هایی را که پیش خرید کرده به فروش برساند.

همیشه در روزهایی که تعداد مسافران خیلی کم است، بیشتر صندلی های این پرواز خالی می ماند و چارتر کننده مجبور می شود که قیمت بلیط را در لحظات آخر پرواز ارزان کند.

تمامی موارد گفته شده دست به دست هم می دهند تا شما بتوانید با کمی برسی بیشتر و جستجو در سایت آنی تیکت 24 بلیط چارتر برای مقصد مورد نظر خود را با پایین ترین قیمت خریداری نمایید.

همیشه این نکته را در نظر داشته باشید که اگر در زمان پرواز خود دچار تردید هستید قیمت این بلیط ها شما را وسوسه نکند، زیرا این نوع بلیط دیگر قابل استرداد نیست و اگر به پرواز نرسید هزینه پرداختی از بین خواهد رفت.

قیمت بلیط برای کودکان متفاوت خواد بود

چند نکته در مورد قیمت بلیط هواپیما

  • با عضویت در خبرنامه آنی تیکت 24 می توانید از قیمت بلیط و تخفیفات ویژه در لحظات آخر پرواز اطلاع پیدا کنید.
  • در شبکه های اجتماعی که مربوط به فروش آنلاین بلیط هواپیما هستند عضو شوید تا بتوانید از قیمت ها و تخفیفات به موقعاطلاع پیدا کنید.
  • انتخاب یک فرودگاه مناسب و نزدیک می تواند بر قیمت بلیط تاثیر گذار باشد.
  • لیست قیمت بلیط تمامی ایر لاین ها را بررسی و آنها را با یکدیگر مقایسه کنید.
  • همیشه توجه داشته باشید برای سفرهای گردشگری بلیط هتل و هواپیما را با هم و از یک جا خریداری نمایید.
  • بلیط های سیستمی را همیشه ماه ها قبل از پرواز تهیه کنید و بلعکس سعی کنید بلیط چارتر را نزدیک زمان پرواز تهیه نمایید.