چارتر charter در لغت به معنی دربست کردن بیان شده است و اصطلاح چارتر کردن فقط در زمینه حمل و نقل هوایی نیست و می توان آن را در مورد حمل و نقل های زمینی مانند قطار و اتوبوس نیز بکار برد. اما گزینه مورد نظر ما که در ادامه این پست به آن می پردازیم بلیط چارتر هواپیما است که در زمینه پرواز و بلیط آن کاربرد دارد.

تعریف بلیط چارتر هواپیما

اصطلاح بلیط چارتر هواپیما برای کسانی که دائما در حال مسافرت از طریق هواپیما هستند خیلی آشناست. بر اساس قوانین تصویب شده از سوی سازمان های مربوطه بلیط های هواپیما به دو دسته چارتر و سیستمی تقسیم می شوند که تفاوت اصلی بین این دو ثابت بودن قیمت بلیط سیستمی است در حالی که قیمت بلیط چارتر دارای نوسان است.

بلیط چارتر توسط چارتر کننده ها تهیه می شود بدین صورت که آنها همه یا تعدادی از صندلی های هواپیما را برای یک مسیر خاص مانند بلیط هواپیما چارتر تهران مشهد پیش خرید می کنند و با توجه به زمان پرواز، آنها را با قیمت های متفاوت به فروش می رسانند.

هر چه به زمان پرواز نزدیک تر می شویم چارتر کننده به خاطر خالی نماندن صندلی هایش مجبور می شود که قیمت آنها را کاهش دهد و به همین علیت است که قیمت بلیط چارتر نسبت به سیستمی در ایامی که تقاضا رای سفر کم است، پایین تر و مناسب تر است.

از مسیر های پر ترددی که فروش بالایی در بلیط چارتر هواپیما دارند می توان به فرودگاه هاشمی نژاد مشهد و مقصد های خارجی مانند استانبول و تفلیس اشاره نمود.

بلیط هواپیما چارتر بهتر است یا سیستمی ؟

استفاده از بلیط چارتر هواپیما در مواقع ارزان بودن بدین معنا نخواهد بود که امکاناتی که در هواپیما در اختیار مسافر قرار می گیرد کمتر خواهد بود. هیچ تفاوتی در نوع پرواز، صندلی و پذیرایی وجود نخواهد داشت.

حتی شما می توانید بلیط بزینس کلاس را نیز از نوع چارتری خریداری و از تمامی امکانات ویژه ای که در این نوع کلاس پروازی وجود دارد بهرمند شوید و از پرواز خود بطور کامل لذت ببرید.

کنسل یا استرداد بلیط چارتر

اگر قصد خرید بلیط چارتر هواپیما دارید بهتر است بدامی که امکان کنسل کردن آن را نخواهید داشت. در گاهی مواقع تا بیست و چهار ساعت قبل از پرواز می توانید آن را کنسل کنید که این موضوع با جریمه های 70 تا 90 درصدی به همراه خواهد بود.

موقع خرید بلیط هواپیما از نوع حتما شرایط درج شده را بطور دقیق و کامل مطالعه کنید و اصلا نسبت به آن بی توجه نباشید تا در آینده دچار مشکل نشوید.

خرید بلیط چارتر هواپیما از آنی تیکت 24

خرید بلیط چارتر هواپیما از طریق سایت ما بصورت آنلاین صورت می گیرد. پس از ورود به سایت به صفحه خرید بلیط هواپیما مراجعه و پس از پر کردن اطلاعات پرواز مورد نظر خود روی جستجو کلیک کنید.

لیست تمامی پروازهای چارتر و سیستمی به همراه قیمت آنها برای شرکت های هواپیمایی مختلف برای شما به نمایش در می آید که می توانید براحتی با کمی جستجو در آنها مناسب ترین پرواز را برای خود انتخاب کرده و بلیط آن را خریداری نمایید.

ویژگی های بلیط چارتر هواپیما :

  • از بهترین ویژگیهای بلیط چارتر هواپیما می توان به متغییر بودن هزینه آن اشاره نمود که به شما عزیزان کمک می کند در صورتی که تا لحظات آخر پرواز صبر کنید بتوانید بلیط مناسبی را به لحاظ هزینه خریداری کنید.
  • راحتی در تهیه آنها در روزهای کم سفر. به این علت که صندلی های هواپیما با تعداد زیاد مربوط به چارتر کننده خالی می ماند و به اجبار بهای بلیطشان کاهش می یابد.
  • تورهای لحظه آخری که از صندلی های چارتری استفاده می کنند می توانند گزینه مناسبی برای کسانی باشند که قصد گردشگری در داخل و خارج کشور را دارند.

با تمام این مزایایی که در مورد این بلیط بیان کردیم یکسری معایب هم دارد که مهمترین آن عدم استرداد بلیط است و در صورتی که امکان داشته باشد که آن را لغو کنند درصد زیادی از قیمت بلیط بابت جریمه کسر خواهد شد.

در سه مورد زیر بلیط چارتر نخرید

برخی زمان ها هستند که خرید بلیط چارتر هواپیما مقرون به صرفه نیست و حتی هزینه بالایی را برای شما به همراه خواهد داشت. در ادامه این پست به جند مورد آن اشاره می کنیم :

خرید بلیط چارتر برای کودکان

با توجه به قوانینی که سچارتر کننده ها دارند قیمت بلیط چارتر هواپیما برای بزرگسالان و کودکان به یک اندازه است و این در صورتی است که قیمت بلیط سیستمی برای رده کودکان ارزان تر خواهد بود.

بنابراین اگر قصد دارید که به همراه کودک خود به طفر از طریق هواپیما بپردازید بهتری است بلیط سیستمی بخرید، به این علت که برای آنها ارزان تر خواهد بود.

اگر در مورد زمان مسافرت خود تردید دارید

کمتر پیش خواهد آمد که بتوانید بلیط چارتر خود را کنسل کنید. در نتیجه موقع خرید آن حتما مطمئن شوید که در زمان مورد نظر به مسافرت خواهید رفت.

حی در صورتی که شانس با شما یار باشد و بتوانید بلیط خود را کنسل کنید به احتمال زیاد درصد بالایی از هزینه بلیط خود را باید به عنوان جریمه واگذار کنید.

عدم تغییر تاریخ پرواز و نام شخصی که بلیط برای او صادر شده نیز یکی از مشکلاتی است که با آن روبرو خواهید شد و تنها راه همان استرداد بلیط خواهد بود.

عدم ارزان بودن بلیط چارتر در ایام پر سفر

چارترها بیشتر موقعی مجبور می شود قیمت بلیط هواپیما را پایین آورد که تعداد مسافران کم بوده و صندلی ها خالی مانده باشد. اما در ایام پر سفر بخاطر افزای تقاضی بلیط چارتر و پر شدن تمامی صندلی ها لزومی ندارد که چارترکننده قیمت ها را پایین آورد و در مواردی هم گرانتر از سیستمی خواهد بود.

پاسپورت برای خرید بلیط چارتر خارجی

بلیط چارتر خارجی هواپیما

بلیط چارتر تنها مختص پروازهای داخلی نیست و در صورتی که قصد مسافرت به خارج کشور را دارید می توانید از طریق سایت آنی تیکت24 اقدام به خرید بلیط چارتر خارجی نمایید.

خرید تنها با چند کلیک و وارد کردن اطلاعات خواسته شده از طریق صفحه بلیط هواپیما خارجی بصورت آنلاین امکان پذیر است.

چند نکته در مورد قیمت بلیط چارتر ارزان

  • موقع مشاهده لیست های پرواز مورد نظر خود در صورتی که با یک گزینه خوب مواجه شدید سعی کنید بلافاصله آن را خریداری نمایید، چون سایت بصورت آنلاین برای تمامی مسافران باز بوده و در کسری از ثانیه بلیط های ارزان به فروش خواهند رسید.
  • مواقعی که برای تاریخ پرواز مورد نظر شما بلیط چارتر ارزان در لیست پروازها نیست در صورتی که امکان داشته باشد بتوانید سفر خود را کمی عقب بیاندازید می توانید با چک کردن لیست های پرواز روزهای آتی خرید مناسب را انجام دهید.
  • سعی کنید موقع خرید بلیط چارتر ارزان برای رفتن به مسافرت، بلیط برگشت آن را نیز با مشخص بودن تاریخ آن روز تهیه کنید تا هنگتم بازگشت مجبور نشوید هزینه بالای برای بلیط پرداخت کنید.