آبشار مارگون بهشت روی زمین

آبشار مارگون شیراز

وقتی خداوند جهان را آفرید ،  به نظر می رسد که برخی قسمتهای بهشت را روی زمین بوجود آورده است . که آبشار مارگون یکی از این بهشت هاست. صدای آسمانی ریزش آب و نمای چشمگیر آب هر آدمی را وسوسه می کند تا قدمی در کنار این آبشار زیبا بزند.

درباره آبشار مارگون

درباره آبشار مارگون شیراز

آبشار مارگون در کوههای منطقه سپیدان پنهان شده است. این منطقه با رودخانه های دیدنی خود ، برای دوستداران طبیعت گزینه مناسبی است. در مسیر رسیدن به آبشار گلهای رنگارنگ فراوانی به چشم می خورد و مناظر بی نظیر کوهستان هر بیننده ای را جذب می کند که  باعث می شود آبشار را فراموش کرده و فقط از جاده لذت می برد.

بهترین زمان رفتن به آبشار مارگون

بهترین زمان بازدید از ابشار مارگون شیراز

بهترین زمان سفر به آنجا فصل بهار است و تابستان است. زیرا در فصل زمستان ممکن است جاده برفی باشد و رسیدن به آبشار دشوار شود. در فصول سرد در این منطقه شاهد قندیل های یخی در کنار آبشار خواهید بود. باغهای سیب ، درخت زالزالک ، بوته های زرشک در میان درختهای انبوه جنگلی زیبایی طبیعی آبشار را دو چندان می کند.

اگر میخواهید با وسیله نقلیه  به سمت آبشار بروید باید 800 متر قبل از ورودی آبشار ماشین خود را پارک کنید. و کمی پیاده روی تا آبشار زیبا داشته باشید. آبشار مارگون به دلیل بن بست بودن و واقع بودن در دره پر شیب دارای فضای کمی برای نشستن و پارک خودردهاست و در تابستانها  به دلیل ازدیاد جمعیت گردشگران همیشه با مشکلاتی همراه است.

حس خوب شادابی

 پس از گذشت چندی  از پیاده روی شما به سمت آبشار ، متوجه افت دما و خنکی محسوسی بر روی صورت خود می شوید و گوشهایتان با صدای آب پر می شود. کمی جلوتر رفته  و آبشار زیبا را مشاهده کنید ونفس عمیقی کشیده تا احساس شادمانی و تازگی کنید. با خرید بلیط لحظه آخری شیراز از این آبشار زیبا در نزدیکی شهر شعر و ادب شیراز دیدن کنید.

نکته جالب در مورد آبشار مارگون این است که آب این آبشار توسط هیچ رودخانه و چشمه ای تامین نمیشود. در واقع آب از سوراخ های داخل کوه بیرون می آید. این آبشار زیبا که همچون بانویی با لباس زمردی خزمرده دلبری می کند بیش از 70 متر ارتفاع دارد. ساکنین روستای مارگون قومیت لری دارند و به زبان لری صحبت می کنند.

آدرس آبشار مارگون

درباره آبشار مارگون شیراز

این آبشار زیبا در مرز بین استان فارس و استان کهکیلویه و بویر احمد ، در شهرستان سپیدان واقع است. اگر از جنوب کشور عازم دیدن این آبشار هستید پس از رسیدن به استان فارس و شهر شیراز به سمت شهر سپیدان روانه شوید. برای تهیه بلیط  پرواز خود جای نگرانی نیست و شما در هر لحظه میتوانید یا از طریق شرکتهای هواپیمایی و گردشگری یا به صورت آنلاین خرید بلیط هواپیما عسلویه به شیراز و بلیط هواپیما شیراز به عسلویه خود را تهیه کنید.

رستوران های نزدیک آبشار مارگون

رستورانهای آبشار مارگون شیراز

متاسفانه هیچ رستورانی نزدیک این آبشار وجود ندارد اما در مسیر حرکت شما به سمت آبشار مکانهایی برای نشستن وجود دارد که شما می توانید در آنجا اسکان کنید و برای چند ساعت پیک نیک کوتاهی راه بیندازید.  همچنین محوطه های مسطحی که برای برپایی چادر نیز به چشم میخورد و سرویس بهداشتی و سطل های زباله در طی مسیر تعبیه شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *