میدان شهرداری رشت ؛ بازار سنتی رشت

معرفی میدان شهرداری رشت ؛ بازار سنتی رشت

رشت به به عنوان مرکز استان گیلان، مکان های زیادی برای دیدن دارد و میدان شهرداری رشت مطمئنا یکی از آنها است. این میدان در قلب شهر و جنب بازار سنتی رشت واقع شده است. می توانید در این مکان با افراد محلی و سبک زندگی آنها آشنا شوید. با ما باشید تا اطلاعات بیشتری درباره این مکان دیدنی کسب کنید .

درباره میدان شهرداری رشت

درباره میدان شهرداری رشت بدانید

میدان شهرداری رشت که در مرکز شهر واقع شده است؛ یکی از زیباترین میادین ایران است. شمال ایران به خاطر جاذبه های طبیعی خود بسیار معروف می باشد، اما همچنین دارای برخی از سازه های دست ساز زیبا مانند این میدان نیز است. شما به دلایل مختلف زیادی عاشق این میدان خواهید شد. اول از همه، این میدان مکان اصلی تجمعات مردم رشت می باشد؛ بنابراین، با قدم زدن در اطراف آن، می توانید با مردم مهربان، خونگرم و صمیمی این شهر دیدار کنید. دوم، منظره ی این میدان در شب فوق العاده زیبا و رویایی است که عاشق منظره آن خواهید شد.

در مرکز این میدان، یک استخر بزرگ وجود دارد و اطراف این استخر به طرز بسیار زیبایی گلکاری شده است. اگر به اطراف خود نگاه کنید، ساختمان مشهور شهرداری را مشاهده خواهید کرد. این ساختمان مشابه معماری سنت پطرزبورگ و سبک نئوکلاسیک اروپایی است. برج ساعت، موزه ی پست و تلگراف از دیگر سازه های این میدان با معماری مشابه هستند.

ممکن است فکر کنید که به دلیل وجود شلوغی و ترافیک در مرکز شهر، رفتن به این میدان سخت است، اما اینگونه نیست. چند سال پیش در حوالی این میدان یک نوسازی اساسی صورت گرفته است و در نتیجه آن، هیچ وسیله نقلیه ای مجاز به ورود در این منطقه و اطراف آن نیست. تمام خیابان های منتهی به این میدان سنگفرش شده است. تعداد زیادی مجسمه، فضای سبز و عناصر فرهنگی به آن اضافه شده است.

در میدان شهرداری رشت چه باید کرد؟

می دانید در میدان شهرداری رشت چه باید کرد؟

جدا از پیاده روی و لذت بردن از مناظر زیبای این میدان، چندین کار دیگر نیز وجود دارد که می توانید هنگام بازدید از میدان شهرداری رشت، انجام دهید. مغازه های مدرن زیادی در اطراف میدان وجود دارد، اما فرصت بازدید از بازار اصلی شهر را از دست ندهید! در کوچه های اطراف و درست در کنار میدان، بازار سنتی رشت وجود دارد. این بازار اصلی ترین قسمت از میدان است. در اینجا می توانید مغازه های سنتی مختلفی را که محصولات محلی مانند ماهی، زیتون، صنایع دستی و انواع محصولات کشاورزی را می فروشند، را ببینید.

کار دیگری که باید در میدان شهرداری رشت انجام دهید، تماشا وگوش کردن به گروه های موسیقی خیابانی است، به خصوص هنگام شب، وقتی میدان با چراغهای نئونی خود زیباتر و سرزنده تر به نظر می رسد.

آخرین موضوع ولی به همان اندازه با اهمیت غذاهای خوشمزه و میان وعده های محلی شهر می باشد. شیرینی فروش های محلی که شیرینی و تنقلات محلی مثل کلوچه های داغ فومن و رشته خوشکار را می فروشند، پیدا خواهید کرد. حتما این خوشمزه ها را امتحان کنید، قطعا دوست خواهید داشت.

موقعیت مکانی میدان شهرداری رشت

آشنایی با موقعیت مکانی میدان شهرداری رشت
همانطور که گفته شد، میدان شهرداری رشت درست در قلب شهر واقع شده است. بنابراین، پیدا کردن راه رسیدن به آن دشوار نیستید. شهرهای شمالی ایران به دلیل طبیعت سرسبز و زیبایشان مشهور هستند. اگر می خواهید پس از خرید بلیط هواپیما رشت مکان های بیشتری در این استان ببینید، می توانید از بندر انزلی، دریای خزر، مجموعه تفریحی خزر، دیلمان، روستای ماسوله، ماسال و لاهیجان دیدن کنید. به یاد داشته باشید، شهرها و روستاهای شمال ایران نسبتاً نزدیک به یکدیگر هستند و می توانید در یک روز از چندین جاذبه بازدید کنید.

رستوران های نزدیک به میدان شهرداری رشت

معرفی رستوران های نزدیک به میدان شهرداری رشت

پس از خرید بلیط هواپیما تهران به رشت، و بازدید از میدان شهرداری رشت به هیچ وجه نگران غذای خود نباشید. این منطقه مملو از انواع رستوران ها است. از رستوران های هوس برانگیز گرفته تا غذاهای خیابانی. اگر به دنبال یک نام مشخص برای رستوران هستید، می توانیم رستوران گیلک، رستوران خان بابا و رستوران ایتالیایی ناپولی را پیشنهاد بدهیم.

هتل های نزدیک به میدان شهرداری رشت

معرفی هتل های نزدیک به میدان شهرداری رشت
از آنجا که در قلب شهر قرار دارید، چندین هتل واقعاً نزدیک به میدان شهرداریی وجود دارد که می توانید قبل از خرید بلیط هواپیما رشت به تهران در آن اقامت داشته باشید. اگر می خواهید در یک هتل متوسط و مناسب در مرکز شهر بمانید، می توانید هتل اردیبهشت را انتخاب کنید. اگر به دنبال یک هتل مجلل تر و لوکس تر هستید، هتل کادوس بزرگ، و هتل شبستان بسیار عالی هستند. اگر می خواهید از شلوغی شهر دور باشید، هتل آپارتمان رشت صبوری انتخاب خوبی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *