همانطور که می دانید خراسان در سال 1383 با تصویب مجلس شورای اسلامی به سه استان به نام های خراسان شمالی به مرکزیت بجنورد، خراسان رضوی به مرکزیت مشهد و خراسان جنوبی به مرکزیت بیرجند تقسیم شد. این تقسیمات در پیشرفت و شناسانده شدن این شهر کمک شایانی کرده است. با خرید بلیط هواپیما زاهدان بیرجند به این شهر کویری زیبا سفر کنید و از دیدن جاذبه های آن لذت ببرید.

یکی از مشهورترین این جاذبه ها که حتما نام آن را زیاد شنیده اید و شاید مستندهایی که در باره ی آن ساخته شده است دیده اید؛ باغ اکبریه می باشد. باغ و عمارت اکبریه مکان توریستی متعلق به دوره ی قاجار می باشد. این باغ در خارج از شهر قرار داشته است که در طی توسعه ی شهر از 4 طرف، اکنون درست در مرکز شهر قرار گرفته است. برای بازدید از این باغ زیبا و عمارت داخلش پس از خرید بلیط هواپیما بیرجند باید به خیابان معلم بروید.

خرید اینترنتی بلیط هواپیما زاهدان بیرجند

باغ اکبریه هشتمین عنوان باغ ایرانی در فهرست جهانی یونسکو را از آن خود کرده است و این نشان دهنده ارزش فاخر این باغ می باشد. این باغ در جذب توریست خارجی و رونق گردشگری در این استان کمک شایانی کرده است. قدیمی ترین عمارت این باغ یک ساختمان دو طبقه در ضلع شرقی باغ واقع شده است که پس از خرید اینترنتی بلیط هواپیما زاهدان بیرجند خواهید دید. این ساختمان را به نام حشمت الملک می شناسند، گویا صاحب این بنا بوده است.

درختان کاج سر به فلک کشیده ی این باغ در وهله ی اول توجه شما را به خود جلب خواهد کرد. قبل از ساختمان سازی های زیاد در شهر، این شهر پر از درختان کاج بوده است، به طوری که شهبانو فرح دیبا، همسر پادشاه سابق ایران به این هر لقب شهر کاج ها داده بود. علت کاشت این گونه درخت در این شهر احتیاج کم آن به آب می باشد و مناسب با روحیات یک شهر کویری و کم آب می باشد. از دیگر درخت های این باغ می توان به درختان انار و توت نیز اشاره کرد.

قیمت بلیط هواپیما زاهدان بیرجند

عمارت ضلع جنوبی باغ کوچکتر از عمارت ضلع شرقی و عمارت اصلی می باشد. در این باغ به سبک دیگر باغ های ایرانی یک استخر بسیار بزرگ دیده می شود که علاوه بر زیبایی برای آبیاری باغ نیز از آن استفاده می شود. این باغ و عمارت مجللش که پس از پرداخت قیمت بلیط هواپیما زاهدان بیرجند مشاهده می کنید، زمانی فقط برای پذیرش مهمانان سیاسی، و رجال مهم داخلی و خارجی استفاده می شده است.

قبل از برگشت و خرید بلیط هواپیما زاهدان می توانید از کافه رستوران باغ استفاده کنید و از خوردن یک غذای سنتی بیرجندی لذت ببرید. پیشنهاد ما این است که حتما قبل از برگشت و خرید بلیط هواپیما بیرجند به زاهدان غذای محلی قروت یا کشک بیرجندی را امتحان کنید.

رزرو ارزانترین بلیط چارتر و لحظه آخری

کشکی که در بیرجند درست می شود بسیار متفاوت با کشک شهر شما می باشد. رنگ این کشک بنفش می باشد و معمولا با بادمجان، کدو و یا سیب زمینی له شده پخته شده با سیر سرو می شود. رنگ بنفش این کشک به خاطر استفاده از مقدار زیاد گردو در آن است.  همچنین در این باغ یک موزه ی باستان شناسی و مردم شناسی نیز وجود دارد که پس از خرید بلیط لحظه آخری و بلیط چارتر دیدن آن سرگرم کننده خواهد بود. کتابخانه، چاپ خانه و موزه ی حیات وحش دیگر بخش های مختلف این موزه می باشد که پس از رزرو ارزانترین بلیط قابل مشاهده می باشد.